Mit kell tudnia a hírneve kezeléséről!
Az Ön vállalkozásának hírneve hihetetlenül fontos. A jó hírnév szilárd és hűséges ügyfélkört épít. Ezután a hírneve alapján egyszerűen szájhagyomány útján szerezhet ügyfeleket. Íme tehát néhány dolog, amit megtehet annak érdekében, hogy vállalkozásának szilárd hírneve legyen, és hűséges ügyfélkörrel rendelkezzen.
Ha közösségi médiaoldalakat használ, képesnek kell lennie arra, hogy nyomon kövesse az egyes posztok sikerét. Számos olyan program áll rendelkezésre az interneten, amely segít nyomon követni a vállalkozásával kapcsolatos említéseket. Ezek a programok arról is tájékoztatják Önt, ha egy felhasználó megosztja az Ön posztját barátaival és családtagjaival.
Rendelkezzen olyan webhelyek portfóliójával, amelyeket keresőmotorokkal optimalizálhat. Természetesnek tűnik, ha keresőkérdésként használva az Ön üzleti weboldalát megpróbálja az első számú keresési listára tenni az Ön üzleti nevére. Azonban ne álljon meg itt. Próbáljon meg tíz üzleti weboldalát a márkanévre vonatkozó tíz legjobb keresési találat közé juttatni. Mindenki mást zárjon ki.
Próbáljon úgy keresni a cégére az interneten, ahogyan az ügyfelei tennék. Lehetséges, hogy az Ön számítógépén végzett keresések egészen más eredményt adnak, mint a potenciális ügyfelei. Ennek oka lehet az Ön személyre szabási lehetőségei. Próbálja meg kikapcsolni ezeket az opciókat, hogy jobb képet kapjon a keresőmotorok eredményeiről.
Amikor közönségével beszélget, ügyeljen arra, hogy ezt társalgási hangnemben tegye. Az emberek nem szeretik, ha az üzlettulajdonosok mindig marketinggel a fejükben beszélnek hozzájuk. Bár Ön valóban eladást szeretne elérni, soha ne keltse az ügyfélben azt az érzést, hogy ez az egyetlen gondja.
Ha nyilvános baklövést követ el, mutassa meg a világnak, hogy érett, és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de nagy ember kell ahhoz, hogy ezt elismerje. Ha az emberek azt látják, hogy valóban bocsánatot kér a hibáiért, az valószínűbbé teszi, hogy a jövőben is önnel fognak dolgozni.
Ne feledje, hogy az online és a személyes hírneve egyaránt számít. Sokan vannak olyan emberek, akik személyesen nagyszerűek, de az interneten keresztül nem túl jól bánnak az ügyfelekkel. Mindkét esetben kedvesnek kell lennie, mivel fogalma sincs, hogy ez az ügyfél nem fog-e olyan negatív információkat terjeszteni, amelyek tönkretehetik Önt.
Az Önt kereső embereket közvetlenül az Ön weboldalára vezesse. Ezt úgy teheti meg, hogy a lehető leggyakrabban használja vállalkozásának nevét és más azonosító szavakat a weboldalán anélkül, hogy idegesítő lenne. Ez a keresőket Önhöz fogja vezetni a negatív és esetleg valótlan értékelésekkel rendelkező webhelyek helyett.
Vegyen részt a közösségében. Cége hírnevének erősítésének egyik legjobb módja, ha jótékonykodik a közösségében. Azzal, hogy időt szán arra, hogy visszaadja a közösségének, jó reklámot kap, és lehetőséget ad arra is, hogy sok olyan emberrel beszélgessen, akikkel egyébként soha nem jutna szóba.
Meg kell terveznie üzleti lépéseit az interneten. Nem kezdhet el csak úgy véletlenszerűen válaszolni az összes ügyfél hozzászólására. Időt kell szánnia arra, hogy megtervezze, hogyan fogja őket megközelíteni, és mit fog mondani. Ha ezt nem teszi meg, az problémákat okozhat Önnek.
Láthatja, hogy a hírnév mennyire fontos egy vállalkozás felépítésénél. A szájpropaganda gyakran fontosabb, mint bármilyen reklámkampány valaha is lehetne. Használja tehát a fenti tippeket, hogy segítsen jó hírnevet szerezni a közösségében. A hűséges ügyfélbázis kiépítése az egyik legjobb befektetés, amit egy vállalkozás tehet.