Hasznos útmutató a kezdőknek a közösségi média marketingben!
A közösségi hálózatépítés abszolút mindenhol jelen van. Egyszerre tweetelhetsz egy nagyvállalatnak, meglátogathatod a helyi fogorvos Facebook-oldalát, és még egy régi barátodnak is küldhetsz azonnali üzenetet. Ha azon kapod magad, hogy gyakran ellenőrzöd a közösségi média fiókjaidat, fontold meg egy oldal hozzáadását a vállalkozásodnak. Ez a cikk bemutatja, hogyan élvezheted a nagyobb nyilvánosságot a közösségi médiamarketing segítségével.
Marketingtervre van szükséged, mielőtt bármilyen közösségi médiafiókot nyitnál. Határozd meg az elrendezést, hogy mennyi időt fogsz ráfordítani, és hogyan fogod kezelni a profilokat. Mint minden más típusú marketingkampány esetében, győződj meg róla, hogy kitűzött ütemtervet állítasz fel a céljaidhoz. Tartsd magad a terveidhez, hogy sikeres legyen a közösségi médiamarketing.
Adj olyan ajánlatokat, amelyek kizárólag a követőidnek szólnak a közösségi médiában. Adj ügyfeleidnek valami olyasmit, ami után csorgathatják a nyálukat, valami olyasmit, amit nagyon nehéz megtalálni. Indíts például egy szórakoztató versenyt. Ha ez nem tetszik, ajánlj fel helyette egy exkluzív terméket vagy megtakarítást a közösségi média rajongóidnak. Lehetnek olyan bejelentéseid is, amelyeket kifejezetten a közösségi oldalakon teszel közzé.
Ügyelj arra, hogy tartalmad érdekes és egyedi legyen, hogy a többi közösségi médiafelhasználó meg akarja majd osztani másokkal. Az emberek sikeresek a közösségi média használatával, de csak akkor, ha a tartalmuk kiemelkedik a többiek közül. Ha kifogytál az ötletekből, mindig találhatsz inspirációt az interneten vagy a családodtól és a barátaidtól.
Ahhoz, hogy olyan közösségi médiatartalmakat hozzál létre, amelyek valóban titokban marketingelnek, állj elő listákkal. Állíts össze egy listát az ötven legfurcsább, de igaz tényről a termékeddel, kütyüvel vagy résszel kapcsolatban. A toplisták egyesek számára kissé unalmasnak tűnnek, de hajlamosak arra, hogy csendben továbbadják őket az interneten, és csodálatos lehetőséget biztosítanak márkád számára a nyilvánosság számára.
Győződj meg róla, hogy a következő funkciókat engedélyezed az általad választott közösségi hálózaton. Látogatóidnak naprakész kommunikációt biztosíthatsz, ha a Twitteren, Facebookon, Linkedinen vagy más, általuk használt hálózati szolgáltatásokon keresztül tartod velük a kapcsolatot. Ne hanyagold el a több oldal használatának lehetőségét sem.
Tegyél közzé rendszeresen új tartalmakat. Ha nem frissíted legalább hetente egyszer a státuszodat, a követőid elfelejtik, hogy létezel. Esetleg ugyanazon a napon vagy órában posztolhatsz új tartalmat, hogy követőidnek legyen mit várniuk, és elgondolkodjanak azon, hogy bejelentkezzenek, hogy megnézzék, mit posztoltál.
Fejlessz ki egy rajongói bázist. Ha a termékeid az egyéniség érzetét kölcsönözhetik ügyfeleidnek, a közösségi médiát felhasználhatod ennek az elképzelésnek a megerősítésére. Posztolj képeket a termék tipikus felhasználójáról, és írj frissítéseket a célközönséged körében gyakori kérdésekről. Követőid fel fogják ismerni magukat az általad kialakított képben.
A közösségi média marketingstratégiájának megtervezésekor legyél tisztában azzal, hogy az emberek arra vágynak, hogy meghallgassák őket, és megerősítést szeretnének arról, hogy odafigyelsz rájuk. Ha valamelyik ügyfelednek tanácsa van, meg kell kérdezned a többieket, hogy ők is így gondolják-e. Mindig ki kell mutatnod, hogy érdekel a véleményük.
Ha ügyfelei kapcsolatba akarnak lépni veled a közösségi médián keresztül, mindig időben válaszolj. Ne hagyd napokig olvasatlanul az üzeneteket. Ügyfeleid és követőid időt szánnak arra, hogy írjanak, így ügyfélszolgálati szempontból. Jó ügyfélszolgálat, ha legalább naponta válaszolsz az üzenetekre és a hozzászólásokra.
Amint látod, rendkívül könnyen elkezdheted a közösségi média marketingtevékenységedet. Ha korszerűsíted a hirdetéseidet és lépést tartasz az aktuális trendekkel, akkor te is megújuló sikereket érhetsz el a marketing erőfeszítéseiddel. E cikk elolvasásával egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy innovatív és hatékony marketinget tervezz vállalkozásod számára.